Triptyk

 
Dessa bilder valde jag för att jag tycker att de passar väldigt bra tillsammans. Jag tycker att rörelserna och färgerna i de två yttersta bilderna ramar in den i mitten väldigt bra och det blir en balans. Med balansen menar jag då att det är mycket liv och rörelse och starka färger i kantbilderna medan den i mitten är stillsam och lite mer dämpande färger som bryter lite. Bilden längst till vänster valde jag att sätta där för att det är behagligt att titta på formerna i tygerna som utgör en "kant" eller liksom skärmar av lite. Den är även beskärd för att jag tyckte det blir mer behagligt att titta på de tre bilderna om de yttersta är lite mer symetriska. Bilden längst till höger valde jag för att det skulle passa till återkoppla till den första. Det blir nu som ett tidsförlopp litegrann. Den är ur samma perspektiv som den första men med en annan händelse i bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback