Inspiration

Philippe Ramette
Philippe tänker ut en idé i huvudet, ibland till och med drömmer sina idéer. På samma sätt har jag nu haft många idéer och sedan försökt att skissa ner och sedan återskapa dem. Han blir även en inspirationskälla med sin surrealistiska stil och hur han trotsar naturens lagar.
 
Ronen Goldman
Ronen Goldman skapar bilder med väldigt coola bilder. De tilltalar på sitt eget sätt. Han blir därför en sorts inspirationskälla med sina bilder.
 
 
Alexander Crispin
Alexander Crispin är en sortsinspiration till mig. Hans bilder är rologa, kommersiella och väldigt tilltalande. Även ifall jag inte ska vara komersiell så tar jag till mig hur han har använt ljus och kompositioner på ett väldigt snyggt sätt.
Det här skickade jag via mail:
Vad använder du i huvudsak när du klipper in saker i en bild?
Vad tycker du är det viktigaste att tänka på då?
 
Det han svarade var: 
Jag antar att du menar vilket program man använder?
Photoshop, och ibland med effekter i Adobe After-effects.
Viktigast är att ljuset, vinkeln, perspektiv etc stämmer. Sedan att friläggningen blir så bra det bara går.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback